Каталог "Архитектура и строителство" Online   Каталог "Архитектура и строителство"

Начало

Фирми Справочник Статии
|

КАТАЛОГ АРХИТЕКТУРА И СТРОИТЕЛСТВО | Фирми: а б в г д е ж з и й к л м н о п р с т у ф х ц ч ш щ ю я

 | 

Каталог Архитектура и Строителство Online

Статии

  Назад

 Обзавеждане и оборудване на сгради
На пръв поглед всичко е ясно: огромен пазар на стоки от всякакъв характер и впечатляваща по своето количество и разнообразие рекламни информация почти на всяка крачка. Задачата на рекламата в случая е опростена: да привлече вниманието на клиента и да го въведе в съвсем делова обстановка – всички материали, изделия и елементи на обзавеждането и оборудването на сгради са реални, осезаеми неща и задължително са експонирани така, че да бъдат лесно и внимателно проучени от всяка гледна точка. Ето защо клиентът напразно ще търси в рекламата нещо повече от най-общи сведения за вида на търговията, а повече не е и необходимо, другото ще се установи на място. Но и тук има фирми, които обръщат внимание на нюансите в подхода към клиента, той трябва да може да прецени дали да се довери на леко поднесена реклама, гарнирана с обоприети суперлативи. Нека не се заблуждаваме – масовият купувач не се терзае излишно от проблеми като форма и функция /това са елементи от кухнята на специалистите/, установено е че той се спира на дадено изделие преди всичко защото то задоволява неговите конкретни потребителски изисквания. Можем ли да кажем дали стоковият пазар формира съзнанието и естетическите изисквания или обратнопотребителските изисквания стимулират производството на изделията? Нещо като приказката за яйцето и кокошката. За щастие влиянията са и в двете посоки и това обяснява вечната жизненост на процесите и в крайна сметка – нивото на материалната култура. Законите на пазарната икономика са обагрени с непредсказуема динамичност на търговския успех. Някои стоки, лансирани в резултат на доказана методика и стабилни маркетингови проучвания, още с появата си на пазара се оказват неактуални, други макар и съвремени продължават да надживяват времето си – прототипите на мебелите “Тонет” са от средата на миналия век, а техните модификации и досега са в серийно производство! Съвременните обществено-икономически изисквания променят характера на самата материална среда. Какво например е така наречата “бизнес среда” с интериори, в които водещо е технологичното обзавеждане? Променя се и ценностната система на хората, които работят в такава обстановка. Компютеризацията и автоматизацията на процесите напълно моделират деловите интериори, а навлизат и в жилищната среда, тази която до скоро беше последното надеждно убежище от външния свят. Променя ли се наистина жилищната среда по отношение на елементите на обзавеждането? Да, променил се е и то съществено този интериор, в който е поставен компютъра, защото вече е технологична зона с нови изисквания по отношение на функцията. И затова още в детската стая се появява това изобретение на техническия век и непрекъснато модифицирайки се ще остане за твърде неопределено време. А това означава преосмисляне на обичайните схеми: работно място, изкуствено и естествено осветление, обеми за съхранение и т.н. Естествени или изкуствени материали в интериорите – великолепна тема за дискусия. Естествените материали стоят по-високо в класацията, те са екологични, трайни и много естетични. Но са и по-скъпи, възможностите им за приложение в днешния свят са по-скоро ограничени. Изкуствените материали не са екологични, но притежават невероятни технологични и естетически възможности, освен това са атрактивни и лесно приложими. Рекламната информация се намира в двойствена ситуация. От една страна трябва да изтъкне качествата на материалите и изделията изработени по изкуствен начин. В същото време трябва коректно и много четливо да информира клиентите за проблемите свързани с директното или продължително въздействие на токсичните агенти. Къде например може да се прочете нещо повече за плоскостите от ПДЧ, които са в основата на цялото мебелно производство? Фирмите, които произвеждат и търгуват с екологично чисти материали и изделия са наясно със своята рекламна стратегия. Много по-сложно е в масовите жилища на обикновените хора да се появят повече дърво, стъкло, метал, естествени тъкани. Оборудването на сградите е немислимо без въвеждането на технологични системи на съвременно ниво, които освен това се намират в процес на усъвършенстване. Всяка уважаваща себе си рекламна кампания се стреми да анализира и пропагандира възможностите за алтернативен избор на всяка традиционна система за оборудване. Българинът мъчително извървя своя път от печката с твърдо гориво, през чугунени и панелни радиатори /камина/ поставена примерно в хола, от която чрез гъвкави въздуховоди топлият въздух отива където е необходимо. Това са го правили още древните римляни в своите терми и в богатите си жилища. Рекламата оставя длъжник точно там където би могла да бъде особено ефикасна – в пропагандирането на стоките произведени от български фирми. Тук не става въпрос толкова за точността на информацията, а по-скоро за стратегията – трябва да се научим онези реални и впечатляващи компоненти, които поставят нашите стоки редом, а дори и в по-добра позиция от редица чуждестранни. Това е особено важно в усъвършенстването и развитието на самата идея за повишаването на материалната култура на жизнената среда.

(01-07-2001) - Символ

 

Adv : Mailbox

 

Начало

Фирми Справочник Статии
|

© 1993-2013 Символ ООД : Всички права запазени. Полезни връзки

|

Статистика за сайта: