Каталог "Архитектура и строителство" Online   Каталог "Архитектура и строителство"

Начало

Фирми Справочник Статии
|

КАТАЛОГ АРХИТЕКТУРА И СТРОИТЕЛСТВО | Фирми: а б в г д е ж з и й к л м н о п р с т у ф х ц ч ш щ ю я

 | 

Каталог Архитектура и Строителство Online

Статии

  Назад

 Експлоатация, ремонти и услуги
Всяка сграда с нейната сложна структура и фунция може да бъде опреличена на човешкия организъм. И също като него се нуждае от непрекъснато наблюдение и поддръжка. И в двата случая проблемите могат да възникнат още на другия ден след сътворението. И при сградите хората се задействуват когато нещата са неизбежни, дори спешни и не търпят отлагане. В същото време на всеки е известно, че внимателното обмисляне на основните принципе и детайли по изпълнението на обекта е добра инвестиция в запазването на правилното му функциониране. Проблемите, които ще възникнат при свършен факт в една сграда са заложени още в нейното проучване и проектиране. Лошо разработената и изпълнена покривна конструкция, не докрай обмисленият детайл на отводняването и откапването, примитивното и некомпетентно изолиране на сградата от подпочвените води, грубото изпълнение на вътрешния В и К и прочие и прочие вещаят трайни притеснения, тревоги и непредсказуеми разходи за оправянето или не дай си Боже само за временното замразяване на грешките на бързото и непрофесионално проектиране и строителство. И тогава неизбежно ще се появят майсторите по поддръжката и ремонта. Като загърбим за момент легендарното “Да не ти влезе майстор в къщи!” трябва да констатираме, в повечето случаи проблемите по експлоатацията и ремонта на сградите и съоръженията опират до търсене на специализирани и квалифицирани услуги. Тук стигаме отново до познат проблем – как в морето от предлагане да се намери подходящия изпълнител и как самата реклама съдействува за това? Донякъде проблемът се крие в еднообразието на поднасяната фирмена информация – като правило се изброяват видовете работи и в добавка “Ние сме най-добрите!”. Иди, че се оправяй! Отново опираме до взаимоотношенията, доверието, шанса, но преди всичко до информираността на клиента и качеството на неговото проучване. Например дадена фирма може да предлага комплексна услуга /труд, + материали + доставка на място/, конкурентната фирма в същата сфера предлага само труд и тези нюанси са отразени в рекламните и проспектни материали. Очевидно клиентът ще трябва да отдели достатъчно време за да анализира възможните и приемливи варианти, преди да направи своя избор. Или пък въпросът с гаранцията, който напоследък става един от основните елементи в рекламната кампания, защото за фирмената дейност това означава: мотивация за формиране на доверие, стимулиране на потребителския интерес и защо не – по-качествено отношение към самото изпълнение. При това положение клиентът би трябвало да е заинтересуван от този тип взаимоотношения и да си изясни още при договарянето условията свързани с гаранциите. Несъмнено има нови моменти в предлагането на услугите в есплоатационните и ремонтните работи. Тази дейност е вече значително по-добре организирана, по-разнообразна, добре осигурена с технически и технологични средства, много по-мобилна, достъпна и ефективна. Постепенно изчезва класическата фигура на “баш майстора” с неговата приказна универсалност, идва времето на квалифицираните специалисти. Все още обаче не сме майстори в довършителните работи, по стар български обичай работата не се доизпипва както трябва до край. Клиентът също би трябвало да се променя в положителна посока: да работи повече с рекламните материали, да посещава редовно строителните изложения, да бъде по-критичен, компетентен и преди всичко добре информиран в областта, която го интересува. И все пак ако човек мисли позитивно, но има проблем свързан примерно с отворена фуга, теч, скъсан водопровод или електрически кабел и какво ли не още и случайно съзре табела с надпис “Тук са баш майсторите”, а символът е ръка с превързан пръст, може да не търси повече. Трябва спокойно да влезе и да изложи проблема си, почти сигурно е че тук ще се намери добро решение, а може да се установят и трайни приятелски взаимотношения

(01-07-2001) - Символ

 

Adv : Mailbox

 

Начало

Фирми Справочник Статии
|

© 1993-2013 Символ ООД : Всички права запазени. Полезни връзки

|

Статистика за сайта: